Wednesday 10 January 2018

Matahari Terbenam di Bali , Indonesia

9/01/2018
                   Pantai merupakan salah satu tempat dimana kita boleh menyaksikan fenomena terbitnya (sunrise) dan terbenamnya matahari (sunset). Kedua fenomena ini ditunggu-tunggu oleh pelancong yang datang ke pantai. Tidak semua pantai boleh menyaksikan kedua keindahan terbit dan tengelamnya matahari, ada pantai yang khusus dapat melihat matahari terbit dan ada pantai yang khusus dapat melihat matahari tenggelam, bahkan ada pantai yang bisa menyaksikan kedua fenomena itu.




Pulau Bali merupakan tempat menyaksikan fenomena matahari terbit dan matahari tenggelam.Ada banyak spot-spot pantai untuk melihat fenomena ini.Antara pantai pantai di Bali,Indonesia ini yang boleh dikongsikan pada mereka yang mencintai alam ;)
Pantai Mertasari
Pantai Tegal Wangi
Pantai Suluban
Pantai Candidasa
 Pantai Lovina
*ini adalah nyata!!! dimana Pantai Lovina ,Bali Utara ,Indonesia ini menyedakan keindahan atraksi lumba-lumba di pagi hari di laut secara bebas. Selain boleh melihat atraksi dolpin kita juga bisa menyaksikan terbitnya sang suria dengan indahnya. Sama seperti pantai mertasari dan pantai Candidasa selain itu,kita boleh menyaksikan keindahan matahari terbit,di pantai ini juga boleh menyaksikan matahari tenggelam. 

No comments:

Kegiatan manusia terhadap tumbuh-tumbuhan

Keperluan hidupan manusia semakin bertambah dan pelbagai kegiatan dilakukan untuk memenuhi keperluan-kelerluan tersebut. Hutan di tebang un...